Z6_PPGAHG800PKJC068U155DDBJ23
Z7_PPGAHG800PKJC068U155DDBJI1
Web Content Viewer
ActionsДирекция "Финансово-стопанска дейност"
Дата на публикуване:
10.08.2022
Последна актуализация:
30.08.2022
Функции на дирекция „Финансово-стопанска дейност“:
- организира и осъществява финансово-счетоводната дейност на ЦУ на БАБХ в съответствие със Закона за счетоводството и действащата нормативна уредба в бюджетната сфера;
- организира процеса по разработване и съставяне на средносрочната бюджетна прогноза и проектобюджета на БАБХ;
- разработва методологията на счетоводната и финансовата политика съгласно Закона за счетоводството и други нормативни актове в бюджетната сфера;
- участва в разработването на нормативната уредба по планирането и управлението на финансовите средства и бюджета в агенцията;
- организира и анализира текущото изпълнение на утвърдения бюджет и изготвя предложения за промени по бюджета на агенцията;
- изготвя методически указания на разпоредителите от по-ниска степен от състава на агенцията относно текущото счетоводно отчитане и прилагането на финансовото законодателство и по въпроси, свързани с бюджетния процес;
- изготвя ежемесечните и тримесечните отчети за касовото изпълнение на бюджета и сметките за средства от Европейския съюз на ЦУ на БАБХ, както и консолидираните за системата на БАБХ;
- изготвя тримесечни и годишни оборотни ведомости и баланси на ЦУ на БАБХ, както и консолидираните за системата на БАБХ;
- съставя годишния финансов отчет на ЦУ на БАБХ, както и консолидирания за системата на БАБХ;
- обобщава отчетите за изпълнение на програмния и ориентиран към резултати бюджет на структурите от системата на БАБХ и дирекциите от ЦУ на БАБХ;
- разпределя в Системата за електронни бюджетни разплащания лимита за разходите между разпоредителите с бюджет в системата на БАБХ и одобрява плащанията в СЕБРА;
- изготвя, обосновава и предлага за утвърждаване в съответствие с бюджетната процедура разпределението на бюджета на разпоредителите от по-ниска степен в състава на агенцията и координира дейностите по изпълнението на бюджетите им;
- организира и координира изграждането и функционирането на системите за финансово управление и контрол върху финансовата дейност на ЦУ на агенцията, включващи системата за предварителен контрол и системата на двойния подпис, с цел законосъобразно и ефективно управление на бюджетните средства;
- организира и извършва инвентаризациите по ред и в срокове, определени в нормативните актове, в ЦУ на агенцията;
- изготвя поименните списъци в инвестиционната програма за капиталови разходи и обобщава данните за агенцията;
- изготвя и съхранява ведомостите за работни заплати на служителите в ЦУ на агенцията и извършва плащанията по тях;
- организира и осъществява материално-техническото снабдяване на ЦУ на агенцията с машини и съоръжения, резервни части, инвентар, организационна техника, консумативни материали, обзавеждане и други;
- организира ремонта и поддръжката на материалните активи на ЦУ на агенцията;
- следи за законосъобразното и целесъобразното разходване на паричните средства и ползването на активите на ЦУ на агенцията;
- осъществява обмен на информация и координация с търговските банки, обслужващи сметките на ЦУ на агенцията;
- съгласува финансовите обосновки към проекти на нормативни актове, предлагани от агенцията, и оказва помощ на останалите дирекции в ЦУ на агенцията при разработването им;
- осигурява съхранението на счетоводните документи съгласно изискванията на Закона за счетоводството и вътрешните правила и инструкции за ЦУ на агенцията;
- обобщава регистрите на недвижимите имоти, поддържани и предоставени на ОДБХ и специализираните структури.
Директор на дирекцията: Севделина Чепелова